کاربردهای ایزوگام

کاربردهای ایزوگام بسیار متنوع است؛ و برعکس تصور عامه که آن را تنها عایق پشت بام می‌دانند؛ این عایق رطوبتی می‌تواند در نقاط مختلفی از سازه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که ایزوگام در همه جا به عنوان عایق رطوبتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوشته وب‌سایت ایمن سازان مهدی می‌خواهیم شما را با کاربردهای متنوع ایزوگام آشنا کنیم.

 

عایق کردن بام خانه‌ها

از جمله بیشترین کاربردهای ایزوگام، عایق کردن بام خانه در مقابل رطوبت است. ایزوگام‌ها به دلیل نصب ساده، قیمت مناسب، دوام بسیار بالا و سرعت عمل در انجام کار، از جمله بهترین عایق‌های رطوبتی برای بام منازل مسکونی و ساختمان‌های غیرمسکونی است.
با استفاده از ایزوگام می‌توانید مطمئن باشید که سقف خانه خود را با بیشترین پوشش ممکن و بهترین روش، در مقابل انواع بارش‌ها مقاوم کرده‌اید.

سایر بخش‌های ساختمان‌ها

همانطور که گفتیم کاربردهای ایزوگام تنها به بام ساختمان‌ها محدود نمی‌شود. این روزها در بسیاری از نقاط ساختمان از ایزوگام استفاده می‌شود. استفاده از ایزوگام در فونداسیون ساختمان، برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به پایه‌های ساختمان از جمله این موارد است؛ که به‌خصوص در مناطق با خاک مرطوب بسیار رواج دارد.
استفاده از ایزوگام در سرویس‌های بهداشتی از جمله حمام و دستشویی نیز این روزها بسیار محبوب است. در این مورد نیز سادگی نصب و اطمینان بالا از عملکرد درست و نفوذ ناپذیر، باعث این محبوبیت شده است. ایزوگام به راحتی می‌تواند سطوح کف و دیواره‌های سرویس‌های بهداشتی را پوشش داده و از نفوذ رطوبت به‌طور کامل جلوگیری کند.
استخرهای خانگی، دیوارهای مشرف به بیرون، اطراف باغچه، لوله‌های فاضلاب و… نیز از سایر نقاطی است که ممکن است در صورت نیاز، به کمک ایزوگام عایق شوند.

سازه‌های ساختمانی دیگر

در هر جایی که نیاز به جلوگیری از نفوذ رطوبت باشد؛ ایزوگام انتخاب اول است. بنابر همین ویژگی، ایزوگام‌ها در سازه‌های ساختمانی صنایع گوناگون نیز حضور دارند. از عایق کردن انواع استخرهای تفریحی و صنعتی تا انواع لوله‌ها، ایزوگام‌ها می‌توانند بسیار موثر عمل کنند.
البته توجه به این نکته ضروری است که ایزوگام‌های به کار رفته در صنایع گوناگون از نظر مواد اولیه و روال ساخت، می‌توانند تفاوت‌های چشم‌گیری با یک‌دیگر داشته باشند. در واقع این بسیار طبیعی است که ایزوگام بام منازل مسکونی با ایزوگامی که تونل‌های شهری را پوشش می‌دهد، متفاوت است.
عایق کاری پل‌ها، تونل‌ها، باند فرودگاه‌ها، مخازن مایعات (به جز منابع نفتی)، استخرهای پرورش ماهی و کشاورزی، پل‌های هوایی بتنی، سدها و سازه‌های آبی، مترو و تاسیسات و سازه‌های جانبی آن، پارکینگ‌های طبقاتی، مرغ‌داری‌ها و دامداری‌ها، ایرانیت‌ها و سایر انواع پوشش‌های سقفی کاذب و در نهایت انواع سازه‌های دریایی، از دیگر کاربردهای ایزوگام در صنعت است.
در این میان اما صنایع دریایی و سازه‌های موجود در آن، بیشترین بهره را از انواع عایق‌های رطوبتی می‌برند؛ که یکی از آنها نیز ایزوگام است. در واقع سازه‌های دریای به علت مجاورت دائم با آب، بیش از هر سازه‌ای در معرض خوردگی ناشی از رطوبت هستند؛ و عایق‌های رطوبتی از جمله بهترین راه‌ها برای جلوگیری از این اتفاق است.
مجموعه ایمن سازان مهدی با سال‌ها سابقه در زمینه فروش و نصب ایزوگام‌ های ساختمانی، آماده ارائه این خدمات به شما عزیزان است. در صورت نیاز به مشاوره در این زمینه، می‌توانید با ما تماس بگیرید. قیمت مناسب ایزوگام شرق و ایزوگام دلیجان ، سرعت عمل بالا و تضمین انجام کار با بالاترین کیفیت، همه آن چیزی است که موجب اعتماد مشتریان بسیاری، در طول سال‌های فعالیت ما شده است